1.11.2021
Yritysporssi.fi / Myydään / Tuntsa-tuotemerkki
Tuntsa® on lähituotantoa, suoramyyntiä ja pienen valmistajan luonnollista ekologisuutta
Stick-On Oy valmistaa erä- ja vapaa-ajan tekstiilejä ja retkeilyvarusteita, sekä suurempana tuotteena lapinkotia Tuntsa-tuotemerkillä. Brändi nojaa vahvasti kotimaisuuteen, kestävyyteen ja mutkattomaan toimivuuteen. Näiden arvojen eteen on tehty määrätietoista työtä messuilla ja some-välineitä hyödyntäen. Tänä päivänä Tuntsa®-tuotemerkki liitetään käyttäjien keskuudessa moniin kestäviin arvoihin.
Historia ohjaa keskittymään laatuun
Yrityksen alkuvaiheessa vahvin ammattitaito oli kokonaisten neulemallistojen sarjatuotannossa. Vuosien mittaan painopiste on siirtynyt kohti suoraa kuluttajakontaktia ja omannäköisiä tekstiilituotteita. Yrityksen historian eri vaiheet näkyvät nykyään laatuna yhtä lailla koko tuotannon hallinnassa kuin tuotteiden yksityiskohdissa ja asiakkaan kohtaamisessa.
Otteita tuotevalikoimasta
Tuntsa® erä- ja vapaa-ajan tekstiileille tunnusomaista on pitkäikäisyys. Kaikkia materiaaleja on ensin testattu kenttä- ja pesutesteillä omassa käytössä ennen kuin ne on hyväksytty mukaan tuotantoon. Laatuun panostetaan jokaisessa yksityiskohdassa, ompelulangoista lähtien. Monissa Tuntsan tuotteissa on nähtävissä myös perinteen vahva vaikutus: Anorakki, kenttäpaita, kota, loue, sarkavaatteet – kaikki perinteikkäitä tuotteita muokattuna nykyajan tarpeisiin. Tuntsalla ei siis turhaan keksitä pyörää uudestaan, mutta usein parannetaan sitä.
Tuotanto-osaaminen ja työtilat
Tuntsalla osataan sekä laadukas ja tehokas sarjatuotanto että erikoistuotteiden valmistus. Työtilat ja -tavat on hiottu vuosien mittaan palvelemaan näitä molempia tarpeita joustavasti.
Nykyinen tilanne
Yritys tekee koko ajan vahvaa tulosta – vain kahden ihmisen vakituisella työpanoksella. Tuotemerkin tunnetuksi tekemiseen on satsattu vuosien ajan, ja tänä päivänä kysyntä kasvaa jatkuvasti. Siksi yrityksen selkein haaste tällä hetkellä on rajallinen tuotantokapasiteetti.
Tulevaisuuden visiot
Uudelle ammattitaitoiselle yrittäjälle tai yrittäjäpariskunnalle on hyvät kasvumahdollisuudet. Kasvulle on monia potentiaalisia suuntia, sillä vahvaa pohjatyötä brändin tunnettuuden hyväksi on tehty kauan. Järkevällä markkinoinnilla yrityksen tuotannosta on mahdollista nostaa monia nykytuotteita vielä entistä paremmin uusien kuluttajien tietoisuuteen – tai laajentaa tuotevalikoimaa haluamallaan tavalla brändiin tukeutuen.
Kilpailutilanne
Pieni kotimainen tekstiilivalmistaja kilpailee suurten kansainvälisten jättien rinnalla aivan omilla argumenteillaan. Tuntsa® on lähituotantoa, suoramyyntiä, pienien volyymien tuomaa luonnollista ekologista kestävyyttä – sekä aidosti omasta tarpeesta syntyneitä luotettavia tuotteita. Tuntsa® on tuotteita suomalaiselta toisille suomalaisille – kestää kehua kun on ittelle tehty!
Tuntsan erämaan tarina
Tuntsasta ei voi puhua kertomatta itse nimen taustahistoriaa. Tuntsa on laaja erämaa-alue Sallan kunnan pohjois-osissa. Se tunnetaan jo kirjailija A.E. Järvisen erähenkisestä tuotannosta – sekä kalaisista joistaan, joista yksi saa alkunsa Tuntsan tuntureilta: Tuntsa-joki. 1960-luvun alussa syrjäinen erämaa tuli laajalti tunnetuksi Suomen historian suurimmasta metsäpalosta.
Yrityksen nimi: Stick-On Oy
Yrityksen osoite: Teollisuustie 8, 98900 SALLA
Internet-osoite: www.tuntsa.fi , www.tuntsakauppa.fi
Perustamisvuosi: 1986
Toimiala: 14390 Vaatteiden valmistus
Talousalue: Lappi
Liikevaihto: 157 000
Käyttökate 2020: yli 50 000€
Rekisteröity tuotemerkki: Tuntsa
Tuotemerkin omistus: Heimo Hautajärvi 100 %
Tuoteryhmät:
Vapaa-ajan vaatteet, paidat, housut ja anorakit
Vaelluskodat, louteet ja lapinkodat
Eräasut
Neuleet ja pipot
Asiakaskunta:
Retkeilijät, ulkoilijat
Metsästäjät ja kalastajat
Matkailuyrittäjät
Matkailijat, Sallan alue
Lähialueen asukkaat
Toimitilat:
omat tehdastilat 350 m2
tehtaanmyymälä
varastotilaa 100 m2
oma tontti 3500 m2
Henkilöstö: 2-3
Alihankkijoita: Kyllä
Hintapyyntö: Myytävän kokonaisuuden mukaan